Rich Snippets, czyli jak wycisnąć więcej z wyszukiwarki

środa, 29 listopada 2017r. / Design / Technology
Post Image

Co to jest Rich Snippets?

Rich Snippets to dodatkowe informacje, które w postaci tekstu lub grafiki pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google. Rich Snippets mają na celu dostarczenie szczegółowych informacji robotom indeksującym na temat zawartości strony, w celu poprawnej interpretacji tematyki i struktury.  Funkcjonalność wdrożona przez Google pozwala na wyświetlanie w wynikach wyszukiwania dodatkowych informacji. Oferty takie znacznie bardziej przyciągają uwagę i finalnie klientów. Proszę sprawdzić przykład Huawei P10 2 z 3 linków posiadają Rich Snippets i czyż nie przyciągają więcej uwagi niż 3 standardowy wynik?

Jak to realnie wygląda?

1. Ranking w postaci graficznej i tekstowej. Tekstowa pokazuje ilość głosów i średnią. 

2. Link bez "Breadcrumbs"  

3 i 5 Link z prawidłowym kodem "Breadcrumbs". Breadcrumbs  nie tylko pomagają w nawigacji na stronie. Dzięki tym tagom Google trafniej rozpoznaje strukturę strony. W linku nr 2 nie można kliknąć na "huawei" aby wejść do kategorii. W linku nr 3 można wejść na każdy element drzewka klikając w niego. Klikając w "Smartfony" zostaniemy przeniesieni do oferty ze smartfonami mimo że główny link wskazuje konkretny produkt.  

4. Kolejne zastosowanie Rich Snippets to stan magazynowy, cena bądź zakres cen a nawet ceny promocyjne. 

Co to jest Rich Snippets

Rich Snippets w Sklepie Internetowym

Jeżeli posiadacie sklep internetowy i chcielibyście jakoś wyróżnić się w Google, to Rich Snippety mogą Wam w tym pomóc, szczególnie w przypadku, gdy konkurencja nie stosuje dodatkowych danych do wskazania dla Google czym jest wasza strona.  Dodatkowe elementy w wynikach wyszukiwania na pewno zwrócą uwagę użytkowników, co może przełożyć się na zamówienia. Duże sklepy bazują na ruchu z wyników wyszukiwania. Dobra optymalizacja i wdrożenie automatycznych rozwiązań tworzących tagi, pozwala na zebranie większej części ruchu z wyników wyszukiwania. W niektórych przypadkach, niższa pozycja dobrze zoptymalizowanego sklepu z wdrożonymi Rich Snippets,  znacznie procentuje w przyszłości. 

Poniższy obrazek prezentuje wynik wyszukiwania dla frazy "Huawei P10" i na przykładzie można wyciągnąć wnioski, że część stron nie wykorzystała wszystkich możliwości, jakie dają Rich Snippets. Allegro i Mediaexpert absolutnie poza podium. Mediamarkt ma ranking, ale brak stanu magazynowego, ceny i Breadcrumbs. Euro.com brak Breadcrumbs itd. Użytkownik bez przechodzenia na stronę może dowiedzieć się, jaka jest średnia ocena produktu, jego cena oraz ilość opinii. Wszystkie informacje dostępne w wynikach wyszukiwania wpływają na decyzje użytkownika oraz na to, czy wybierze naszą ofertę czy może ofertę konkurencji. Optymalnym rozwiązaniem jest oczywiście, gdy strona zajmuje się na jednej z pierwszych 3 pozycji oraz posiada wdrożone Rich Snippets. Dzięki dodatkowym danym można wyróżnić się na tle konkurencji oraz objętościowo zwiększyć ilość zajmowanego miejsca w wynikach wyszukiwania przykuwając uwagę bardziej. 

Co to jest Rich Snippets

W Rich Snippets obsługiwane są następujące typy danych na stronach:

  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Restauracje
  • Produkty
  • Aplikacje
  • Firlmy
  • Wideo
  • Książki
  • Lokalne firmy
  • Muzyka
  • Przepisy

 

Rich Snippets niestety dopiero zdobywają popularność w naszym kraju. Większość dużych graczy na rynku już dawno wdrożyła Rich Snippets na własnych stronach, ale to nie oznacza, że ta technika jest tylko dla wybranych. Naszym zdaniem każda strona powinna być wyposażona w dedykowane tagi, dzięki którym wyniki w wyszukiwarce będą prezentowały się atrakcyjniej. 

Klienci decydując się na stronę internetową mają małą świadomość i najczęściej jedyne co wiedzą i pytają o to, czy strona będzie responsywana. To już dużo, ale zdecydowanie za mało, aby osiągnąć sukces. To czego nie widać (serce systemu) też jest bardzo ważne. Wiele firm tworzących strony internetowe nie informuje klientów o nowinkach technicznych, bo skoro klient nie pyta to, po co utrudniać sobie życie dodatkową pracą. Z DESIGNEZ jest inaczej. My informujemy klientów o nowościach i proponujemy jednocześnie nie pobieramy opłat za wdrożenie czegoś, co jest standardem w ZundoCMS. Zapraszamy do współpracy. 

Profesjonalna strona www dopracowana pod każdym względem

copyrights © 2019 DESIGNEZ.   All rights reserved.