Restauracja prosi użytkowników na portalu Facebook o dobre opinie. Czyli jak nie robić marketingu

niedziela, 17 lutego 2019r. / Design / Technology
Post Image

Restauracja postanowiła metodą na „Upadającą firmę” wyżebrać dobre opinie na Google. Fala pozytywnych komentarzy trwała do czasu aż kilku użytkowników zaczęło o tym pisać na różnych portalach. Ostatnio popularne są oszustwa na „horom curke”, ale ta metoda nie mogła się udać, ponieważ każdy wie jak ważne są opinie i jak ciężko je zdobyć. Użytkownicy portali Facebook, Wykop udowadniają, że oszustwo ma krótkie nogi. Od soboty 16.02.2019 trwa fala negatywnych komentarzy i zdaje się, że jedynie Google może ukrócić ten proceder.

Celem zapewne było przykrycie negatywnych komentarzy dodanych przez rozczarowanych klientów. Dziś sale weselne są oblężone. Właściciele nie mogą narzekać na brak zainteresowania a terminy są zwykle zajęte na ponad rok do przodu, a nawet kilka lat przy specyficznych terminach. Skąd te problemy? Jeśli wierzyć komentarzom obsługa nie jest na najwyższym poziomie. Na zwróconą uwagę reagują agresją, zamiast wyciągać wnioski i po prostu przeprosić, podnieść jakość usług. Cała sprawa nie miałaby takiego rozgłosu, gdyby nie groźby względem kilku użytkowników, którzy dodali negatywne komentarze wytykające oszustwo i nielegalne praktyki. To nie jest zwykłe oszustwo, ponieważ w tej sytuacji została wykorzystana ludzka solidarność i chęć pomocy dla upadającej restauracji. Nie można zakłamywać rzeczywistości w nieskończoność fałszywymi komentarzami.

Dlaczego kupowanie opinii jest ryzykowne i nieopłacalne?

O ile codziennie dodawane jest kilka opinii nawet nieuczciwe to nikt nie zwróci na to uwagi. Liczba prawie 4 tys. to już jawne oszustwo. Rezultat jest wręcz odwrotny od zamierzonego. Lokal został znienawidzony przez użytkowników, bo jeśli oszukują w taki sposób to, jak wygląda kuchnia i potrawy?  Cała sprawa dla właścicieli może skończyć się bardzo źle, ponieważ konsekwencje ze strony Google są niczym w porównaniu do kar z UOKiK.

Publikowanie fałszywych, zmanipulowanych, nieprawdziwych opinii to reklama wprowadzająca w błąd. Działanie to stanowi czyn nieuczciwej konkurencji zgodnie z przepisami art. 3, art. 14 i art. 16 Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Nieprawdziwe lub zmanipulowane opinie to praktyka wprowadzająca klientów w błąd w celu osiągnięcia przychodu.Konsekwencją wprowadzania opinii publicznej w błąd, w szczególności klientów jest postępowanie jakie może podjąć UOKiK. Wynikiem postępowania może być nakaz zaprzestania praktyk lub kara finansowa w wysokości nawet 10% obrotu  osiągniętego w roku poprzedzającym rok nałożenia kary. Dodatkowo należy mieć na uwadze, że konkurencyjne firmy po decyzji UOKiK zyskują prawo do żądania zaniechania dalszych niedozwolonych i nieuczciwych praktyk oraz usunięcia ich skutków z naprawienia ewentualnej szkody na zasadach ogólnych włącznie. Źródło Preals.pl — kupowanie opinii

Każdy kto zbiera opinie wie jak ciężko je otrzymać. Poniższy przykład pokazuje skalę oszustwa. 

Microsoft Polska 460 opinii, Lotnisko Chopina 4311 jak na 15+17 mln pasażerów w 2017 i 2018 roku. Domy weselne w Warszawie - średnia 40 opinii każdy. Na chwilę obecną lokal małej miejscowości ma 3875 opinii. Hotel Mariot w Warszawie ma raptem tylko 6 499 opinii.  Opinii lokalu byłoby więcej gdyby nie zgłoszenie o wykasowanie przez właścicieli lokalu.  Po fali ponad 3.5 tyś pozytywnych komentarzy użytkownicy portalu Wykop wymierzyli sprawiedliwość dodając setki negatywnych komentarzy. Google o godzinie 17.25 zablokował możliwość komentowania tej wizytówki. 


Jeden z internautów, Peter B., zorientował się że to oszustwo i wystawił, ale negatywną. Wtedy zaczęły się groźby.

Zostawiam jedną gwiazdkę za proszenie i żebranie na grupach Facebookowych o zostawianie recenzji, bo podobno biznes upada i można go uratować w ten sposób. Dla zainteresowanych mogę wysłać kilka zrzutów ekranu z prośbami i żebraniem o recenzje.

edit:// skontaktowała się ze mną córka właścicieli z pretensjami, że zostawiam negatywną recenzje. Nic nie zrobiła sobie z uwag odnośnie wykupywania opinii i wszystko zgania na konkurencje, a na koniec oburzenie, że ‚nie jadłem i wystawiam’ ????

edit2:// od czasu wystawienia opinii jestem nękany połączeniami przez córkę właścicieli, wydzwania nawet po 23.

edit3:// teraz nękać zaczął mnie partner córki właścicieli, który w dodatku kazał mi uważać na siebie i odwracać się za siebie, bo może stać mi się krzywda.

W ciągu kilku godzin można podsumować tradycje panujących tak obyczajów.

~Peter B.

 

Poniższy obrazek to jedna z wielu próśb na grupach tym razem PASŁĘK HANDLUJE kupie sprzedam zamienię

Kilka pozostałych komentarzy

Ktoś za mną chodzi”  —  Dominik B.  

Widać że właściciele mają jakiś problem z głową płacąc za pozytywne opinie. Czekam tylko na córke właściciela aż zacznie mi grozić. Nie polecam tego miejsca. Licze na to że ktoś to zgłosi” —  napisał Lech.  

Kupowanie pozytywnych opinii na portalach społecznościowych to trochę przeginka, aż tak źle jest w tej knajpie, że musicie kupować pozytywne opinie? Bardzo nie ładnie na pewno nigdy Was nie odwiedzę i z taka polityką radzę omijać restaurację szeroki łukiem.” —  napisał Bystry.  

Właściciel lokalu powinien byc pociagniety do odpowiedzialności za celowe wprowadzanie klientów w błąd. Mam nadzieję że Google usunie kupione opinie, nie polecam!.” —  napisał Adam.  


Cała sprawa jest rozwojowa i co chwilę pojawiają się nowe informacje

Bezprawnik - Znana restauracja doprasza się o dobre opinie na Facebooku. Jak ktoś krytykuje, dostaje z kolei groźby

Wykop link 1

Wykop link 2

Wystawił negatywną opinię restauracji. Sprawa może mieć finał w sądzie wp.pl

 

Aktualizacja 19.03.2019

Po odblokowaniu możliwości komentowania praktyki wyłudzania komentarzy zostały wznowione. Niebawem ilość komentarzy będzie większa niż obsługujące miliony pasażerów Lotnisko Chopina. Tępo galopującej ignorancji jest wybitne. W ciągu kilku miesięcy mała restauracja będzie miała więcej komentarzy niż jedno z największych lotnisk na świecie. Cytując klasyka „Mają rozmach..........”

copyrights © 2019 DESIGNEZ.   All rights reserved.