Twój mail też o Tobie świadczy

niedziela, 07 października 2018r. / Design / Technology
Post Image

Nie ulega wątpliwości, że to jakiego adresu e-mail używasz wpływa na to jak postrzegają Cię inni. O ile do celów prywatnych korzystanie z poczty wp, onet, o2 i gmail jest standardem to do celów biznesowych już nie. Nawiązując kontakty z klientami/zleceniodawcami, adres e-mail staje się pierwszą wizytówką: lepiej więc by domena miała związek z naszą działalnością.​​​​​​​

Co innego sobie pomyślisz, jeśli ktoś poda e-mail z końcówką @buziaczek.pl, @autograf.pl  a co innego @gmail.com. Natomiast adres e-mail w postaci @mojadomena.pl to już inna liga.  Wielu świadomych potencjalnych klientów ma obawy przed podjęciem współpracy z firmą, która posługuje się darmowym kontem pocztowym do celów biznesowych, ponieważ nie daje to gwarancji tego, że adres e-mail nie trafi na listy mailingowe dostawcy poczty. Taka wiadomość może trafić również do spamu i potencjalny klient zostaje z przeświadczeniem, iż ktoś po drugiej stronie nie jest zainteresowany współpracą. Kolejną wiadomość wyśle do konkurencji.

Dlaczego firmowy adres e-mail robi tak dużą różnicę?

Chodzi tu przede wszystkim o kwestie wizerunkowe firmy i większe zaufanie klientów do Twoich usług. Poczta w nieswojej domenie, kiedy posiada się markę lub firmę jest najzwyczajniej nieprofesjonalna. Ludzie mogą sobie pomyśleć, że ktoś się podszywa pod Twoje wiadomości. Oprócz tego poczta w domenie strony firmowej utrwala w oczach klientów Twoją markę.  E-mail w innej domenie, niż Twoja, jest strzałem w kolano.

Adres we własnej domenie dodaje prestiżu i świadczy o profesjonalizmie firmy. Szczególnie w przypadku mikro i małych firm, które swoją wiarygodność i popularność muszą budować dłużej niż wielkie spółki.

Dlaczego do celów biznesowych powinno się używać adresu email z własną domeną?

Wiarygodność w oczach klientów - zaufanie w oczach klientów jest niezwykle ważne, szczególnie dla początkujących firm, jednak mail z firmową domeną to nie tylko korzyść w postaci wiarygodności klientów, ale również między innymi ograniczony spam. Dostawcy darmowej poczty wysyłają ogromne ilości reklam w zamian za to, że konto jest darmowe. Korzystając z takiego modelu narażamy się na przeoczenie ważnej wiadomości od potencjalnego klienta. Klient nie dostaje odpowiedzi i sądzi, że nie są Państwo zainteresowani dostawą 30 tys. ton piasku (przykład). Bardzo często pożądane wiadomości trafiają do spamu, ponieważ bardzo restrykcyjne algorytmy najczęściej uznają takie wiadomości za niechciane.

Narażenie na szantaż - korzystanie z darmowych kont pocztowych świadczy o tym, że Twoja firma nie wdrożyła jeszcze RODO. Łowcy klauzul szantażują firmy wymuszając „haracz”. Delikatnie sugerują, że jeśli nie skorzystacie z ich usług wdrożenia RODO narażacie się na donos do UODO (urząd ochrony danych osobowych) a kary są duże. Jest to zmuszanie do podjęcia współpracy po cenie dyktowanej przez firmę, która może przesądzić o naszym być albo nie być na rynku.  Jest wiele przesłanek świadczących o tym, że RODO nie zostało wdrożone i właśnie adres e-mail może być tym elementem. Zasady bezpieczeństwa wykluczają przetwarzanie danych osobowych bez podpisania umowy „powierzenia przetwarzania danych osobowych”. Żaden dostawca darmowego konta pocztowego nie podpisuje takich umów. Najgorzej wypada Gmail, który automatycznie profiluje swoich klientów w celu dostosowania treści reklamowych do preferencji użytkownika. Niestety informacje te uzyskują analizując automatycznie Twoją korespondencję. Profilowanie automatyczne jest niezgodne z RODO. RODO wymaga więcej uczciwości, a uczciwość nie zawsze wygląda tak ładnie u darmowych dostawców poczty.

Czytaj więcej Google znów może skanować e-maile w Gmailu 

Brak kopii bezpieczeństwa  - oczywiście takie są wykonywane w związku z przepisami prawa nakazującymi przez określony czas utrzymywać kopie nawet skasowanych wiadomości, ale nikt nie przywróci usuniętych ważnych wiadomości, ponieważ nie jest to w interesie dostawcy darmowej usługi. Często podczas konfigurowania konta pocztowego na telefonie użytkownicy nie rozumieją, jaka jest różnica pomiędzy protokołami np IMAP. Kasując wiadomości na telefonie jednocześnie możemy wykasować bezpowrotnie na serwerze. Posiadanie własnego konta pocztowego daje nam bezpieczeństwo przywrócenia wiadomości.

Bezpłatna skrzynka to niepewne rozwiązanie

Bardzo dużo małych firm korzysta z darmowych skrzynek, oferowanych w różnych serwisach internetowych. Jest to wygodne rozwiązanie. Warto jednak pamiętać, że taka skrzynka nie jest do końca naszą własnością. Co więcej, w ramach „za darmo” operator poczty może ograniczyć jej funkcjonalność, wysyłać cyklicznie reklamy oraz zmieniać dowolnie parametry pojemności, a nawet ingerować w naszą prywatność. Na tego typu działania nie mamy żadnego wpływu, gdyż na etapie rejestracji zgodziliśmy się na regulamin serwisu, który definiował i opisywał ewentualne możliwości dostawcy usługi.

Korzyści z posługiwania się kontem pocztowym we własnej domenie

  • Brak wad 
  • Brak doklejonych reklam 
  • Ograniczenie zjawiska uciążliwego spamu
  • Brak limitu załączników i wielkości poczty
  • Dowolna nazwa - twoja_unikalna_nazwa@twojadomena.pl 
  • Zdecydowanie większa wiarygodność
  • Za pomocą adresu email można ściągnąć klientów na stronę www

Profile użytkownika wg. adresu e-mail w badaniu na hunch.com

Amerykański serwis Hunch.com przeprowadził badania mające na celu stworzenie profili typowych użytkowników popularnych systemów pocztowych. Ankietowani odpowiadali na szereg pytań, począwszy od poglądów politycznych, wykształcenie, hobby, aż po budowę ciała, i codzienne nawyki. Jak wyglądają wyniki?

  • Użytkownik Gmail to przeważnie mężczyzna w wieku 18-34 lat,  nie religijny. Ma poglądy liberalne, nie ma dzieci, ważniejsza od rodziny jest kariera.
  • Hotmail to poczta dla młodych kobiet (18-34 lat), o przeciętnej budowie ciała, które mieszkają u rodziców na przedmieściach i uwielbiają podróżować oraz zajadać się słodyczami.
  • Użytkownicy Yahoo! to zwykle żyjące na przedmieściach lub w obszarach przemysłowych kobiety, będące w przedziale wiekowym 18-49 lat, z wyższym wykształceniem oraz posiadające dzieci. Ich zamiłowanie do podróży nie jest już tak duże, a wśród zmartwień prym wiedzie nadwaga.
  • Użytkownik Hotmail. Jest to z reguły kobieta w wieku 18-34 lat. Nie religijna, po szkole średniej, żyje na przedmieściach, bywa że z rodzicami. Jest introwertyczny i lubi pracować w grupie. Uważają siebie raczej za pesymistycznych.

copyrights © 2020 DESIGNEZ.   All rights reserved.